اسدالله فرشاد گفت: تا پایان امسال ظرفیت اسمی تولید شرکت آهن و فولاد غدیر صد درصد محقق خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید آهن اسفنجی از سوی این شرکت به ۱۰۵ درصد رسیده است از این روپیش بینی می شود که تا پایان سال جاری ظرفیت اسمی ۸۰۰ هزارتن مورد نظر در برنامه به مرحله تولید برسد.

مدیر عامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان همچنین تصریح کرد: میزان تولید این شرکت تا پایان مرداد ماه جاری به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید. وی در خصوص طرح های توسعه شرکت خاطر نشان کرد: شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در زمینه تولید آهن و فولاد طرح های توسعه را به صورت مصوب در دستور کار دارد که تا پایان امسال اجرایی خواهند شد.

فرشاد با اشاره به اینکه واحد احیای مستقیم آهن اسنفجی این شرکت با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن در سال مشغول به فعالیت است، گفت: هم اکنون ۴ شرکت فولاد مبارکه اصفهان، خوزستان، خراسان و هرمزگان نیز در زمره تولیدکنندگان آهن اسفنجی در کشور هستند و همچنین طی ۶ ماه آینده فولاد ارفع به جمع این تولیدکنندگان خواهد پیوست.

وی درخصوص ۸ طرح استانی فولاد در کشور افزود: کارخانه های احیای مستقیم ۸ طرح یاد شده از حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند که با راه اندازی این طرح ها ایران به مقام اول تولیدکننده آهن اسفنجی دست خواهد یافت.

به گفته مدیر عامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، با بهره برداری از ۸ طرح استانی فولاد ی میزان تولید آهن اسفنجی در کشور به بالای ۲۴ میلیون تن می رسد.

وی تصریح کرد: همچنین با راه اندازی مگا مدول های شهید خرازی، سبا، آهن و فولاد گل گهر، ثامن و قائنات میزان تولید آهن اسفنجی در کشور طی ۴ سال آینده بالغ بر ۳۲ میلیون تن خواهد شد.

فرشاد خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای منتشره از سوی UNCTAD و IISI میزان تولید آهن اسفنجی در سال ۲۰۱۰ میلادی بالغ بر ۵۹ میلیون تن بوده است که نسبت به تولید در سال ۲۰۰۹ میلادی که بالغ بر ۵۶۲/۵۳ میلیون تن بوده است حدود ۱۰ درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه هندوستان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده آهن اسفنجی به روش احیای مستقیم در دنیا مطرح است، گفت: این کشور در سال ۲۰۱۰ معادل ۵۰/۲۲ میلیون تن آهن اسفنجی تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۷ درصد رشد داشت و این میزان حدود ۳۸ درصد تولید جهانی این محصول است.

مدیر عامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان افزود: ایران به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ آهن اسفنجی به روش احیای مستقیم (DRI) در دنیا با ۶۰/۹ میلیون تن تولید در سال ۲۰۱۰ معادل ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۰۹ داشته است.

وی، ونزوئلاو مکزیک را از جمله دوکشور مهم دیگر تولیدکننده آهن اسفنجی به روش احیای مستقیم در جهان برشمرد.

 

 

شما عزیزان می توانید در فایل ضمیمه با مشخصات کلی طرح بیشتر آشنا شوید.

5f7edeeaee806.php
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *