نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر به ظرفیت ۱۴۵۰ مگاوات، در منطقه آزاد اروند و در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار در سه فاز تعریف و عملیات اجرایی و احداث آن از سال ۱۳۸۶ آغاز گردید. در راستای توسعه و آبادانی مناطق جنگ زده و ایجاد اشتغال در مناطق محروم جنوب کشور، این پروژه متشکل از ۶ واحد گازی V94.2هر یک به ظرفیت نامی ۱۶۲ مگاوات و ۳ واحد بخار هریک به ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات تعریف و اولین واحد گازی این نیروگاه در سال ۱۳۸۷  وارد مدار گردید. هم اکنون فازهای اول و دوم شامل ۶ واحد گازی به صورت کامل در مدار قرار گرفته و قرارداد EPC بخش بخار (فاز سوم)جهت تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی منعقد شده است.

 

 

به گزارش ایرنا این طرح توسط حمید چیت چیان وزیر نیرو و تنی چند از مسوولان استانی و محلی گشایش و وارد مدار شد.

مدیر نیروگاه سیكل تركیبی خرمشهر به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه با ظرفیت 324 مگاوات و اعتباری بالغ بر 108 میلیون یورو معادل 200 میلیارد ریال از محل منابع داخلی شركت و آورده سهام داران بدون استفاده از تسهیلات بانك ها و كمك های دولت اجرا شده است.

حسین نوشین افزود: با افتتاح فاز دوم نیروگاه گازی خرمشهر ظرفیت تولید برق در این نیروگاه روزانه به 970 مگاوات رسیده است.

وی اضافه كرد: فاز یك این نیروگاه شامل چهار واحد گازی در مجموع با ظرفیت 648 مگاوات با اعتباری بالغ بر 173 میلیون یورو معادل 770 میلیارد ریال در سال 89 به بهره برداری رسید.

نوشین افزود: فاز سوم شامل سه واحد بخار 160 مگاواتی و در مجموع 480 مگاوات با اعتباری بالغ بر 400 میلیون یورو معادل 300 میلیارد ریال بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: نیروگاه سیكل تركیبی خرمشهر در منتهی الیه جنوب غرب كشور برای شبكه برق ایران و همچنین صادرات برق اهمیت بسیار دارد و به طور متوسط روزانه 200 مگاوات ساعت انرژی الكتریكی به كشور عراق توسط پست 400 كیلووات این نیروگاه انتقال می یابد.

 

شما عزیزان می توانید در فایل ضمیمه با مشخصات کلی طرح بیشتر آشنا شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *