کتاب مدیریت پروژه مؤثر، رویکرد های سنتی ، چابک و افراطی، چاپ هفتم

کتاب مدیریت پروژه مؤثر، چاپ هفتم که با اختصار EPM7e نسبت به نسخه ششم تغییرات چشمگیری داشته است. با حفظ تمام نقاط قوت آموزشی و سازمانی نسخه ششم، نسخه هفتم مدل های مختلف چرخه زندگی مدیریت پروژه به صورت خطی، افزایشی، تکراری، تطبیقی ​​و افراطی را برای مدیریت یک پروژه ارائه می دهد. انتخاب هر کدام از این رویکردها با بهترین کیفیت بر اساس ویژگی های پروژه و محیط تجاری و سازمانی است که پروژه در آن اجرا خواهد شد. این رویکردها تشخیص می دهند که تفاوت های عمده ای در پروژه ها وجود دارد و اگر یک پروژه مدیریت شود و با موفقیت انجام شود، این اختلافات نیاز به رویکردهای مختلف مدیریتی دارد. این اختلافات از طریق تجزیه و تحلیل ساختار شکست کار آشکار می شود. ما معمولاً یک پروژه را به عنوان یک تجربه منحصر به فرد که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است، تعریف می کنیم. این یک روش معیوب در مدیریت پروژه است. عوامل زیادی در انتخاب رویکرد در هر پروژه و تطبیق آن با گسترش پروژه و تغییر شرایط، موثر هستند. نویسنده در این کتاب متدولوژی PMLC را به عنوان عامل موفقیت خود در پروژه های اجرایی معرفی می کند. دکتر رابرت کی ویسوکی چهل سال تجربه خود را در زمینه مدیریت انواع پروژه ها به عنوان مشاور و مربی، مدیر سیستم های اطلاعاتی و نویسندگی، در این کتاب با ما در میان گذاشته است و به روش های مختلف سعی می کند ما را متقاعد کند که شیوه های مدیریت و راهبری وی را دنبال کنیم. تمام نسخه های این کتاب مبتنی بر فرآیندهای مدیریتی قوی است که منعکس کننده منحصر به فرد بودن پروژه ها و نحوه مدیریت آن ها است.

این کتاب در بیش از 300 دانشگاه و مرکز آموزش مدیریت پروژه به عنوان مرجع تدریس می شود و نویسنده از بازخوردهای مربیان و استاید این مراکز برای نگارش نسخه های مختلف کتاب خود در گذر زمان استفاده کرده است. علاوه بر آموزش عالی، این کتاب در بسیاری از کارگاه های آموزشی در شرکت ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مجموعه کتاب های EPM که در ابتدا برای متخصصان حرفه ای مدیریت پروژه نگارش شده است، برای دانشجویان و علاقه مندان به مدیریت پروژه هم مناسب خواهد بود. نسخه هفتم در 5 بخش شامل 18 فصل سازماندهی شده است. بخش اول درباره شناخت هدف و چشم انداز مدیریت پروژه است. در این بخش نویسنده ما را با ابزارها، قالب ها و فرآیندهای تشکیل دهنده یک مدیریت پروژه کارآمد مبتنی بر اساندارد PMBOK آشنا می کند.

در بخش دوم به رویکرد مدیریت پروژه سنتی و اصول مدیریت پروژه اختصاص دارد. در فصل های جداگانه درباره برنامه ریزی، راه اندازی، نظارت و کنترل و تحویل نهایی یک پروژه با رویکرد مدیریت سنتی با اصطلاحا TPM را شرح می دهد. این بخش از کتاب برای کسانی که مایل به آماده شدن برای امتحانات گواهینامه PMP هستند، شروع خوبی خواهد بود.

بخش سوم درباره مدیریت پروژه های پیچیده تر است. از چگونگی تأثیر پیچیدگی و عدم اطمینان در چشم انداز پروژه گرفته تا مطالعات موردی و راه حل های مستند شده آن ها. از پروژه هایی با راه حل های مشخص تا پروژه هایی که هدف و راه حل آن ناشناخته است، را بررسی می کند. پروژه هایی با فرآیندهای تحقیق و توسعه طولانی که نویسنده آن ها را تحت عنوان پروژه های افراطی خطاب می کند. رویکرد حل مساله در این بخش از کتاب مدل چابک PMLC و Iterative خواهد بود.

بخش چهارم دارای چهار فصل است که به چالش های پروژه های پیش روی شرکت ها می پردازد از جمله استراتژی های پیشگیری و مداخله برای پروژه های توزیع شده و سازماندهی پروژه های تیمی چندگانه، ایجاد و بلوغ یک دفتر پشتیبانی از پروژه و مدیریت یک برنامه مستمر برای زیرساخت های سازمانی. در آخر بخش پنجم، دو موضوع را مورد بحث قرار می دهد. ایجاد یک فرایند مدیریت نمونه کارهای پروژه و ایجاد یک شرکت مبتنی بر پروژه به صورت عملی. در پایان نیز فرآیندهای تجاری مورد نیاز برای تعریف، ایجاد و مدیریت سبد پروژه ها و برنامه ها را تا رسیدن به یک برنامه استراتژیک کوتاه مدت برای آن شرکت تبیین می کند.

مخاطبان اصلی کتاب مدیریت موثر پروژه مدیران حرفه ای پروژه هستند. با این حال، این کتاب در بسیاری مراکز علمی و دانشگاهی نیز طرفدار دارد. اگر شما هنوز با مدیریت پروژه ناآشنا هستید، می توانید اصول را با مطالعه ساده این کتاب فرابگیرید. اگر می خواهید سطح دانش خود را از مدیریت پروژه افزایش دهید می توانید تمرین های را بررسی کنید و اگر باتجربه تر هستید، بخش های 2 تا 5 این کتاب برای شما جذاب و مفید خواهد بود.

تاکنون 20 کتاب در مورد مدیریت پروژه، تجزیه و تحلیل تجارت و مدیریت سیستم های اطلاعاتی از نویسنده این کتاب منتشر شده است. کتاب مدیریت موثر پروژه او از طرف موسسه مدیریت پروژه IPM برای کتابخانه هر مدیر پروژه توصیه می شود. وی بیش از 30 نشریه و ارائه در ژورنال های حرفه ای و تجاری داشته و بیش از 100 ارائه در کنفرانس ها و جلسات حرفه ای و تجاری انجام داده است. هم چنین بیش از بیست دوره مدیریت پروژه ایجاد کرده و بیش از ده هزار مدیر پروژه را در سرایر دنیا تربیت کرده است.

5f7edeeaee806.php

در وب سایت ناشر شامل مجموعه ای از اسلایدها برای هر فصل و مجموعه ای از کلاس ها و تمرین های فردی جامع آمده است.

FavoriteLoadingAdd to favorites
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *