پروژه برق و بخار توسعه مبین، در قالب الحاقیه شماره یک از پروژه مبین اصلی بین شرکت پتروشیمی مبین از یک طرف و مشارکت مپنا / مپنا بین‌المللی / مپنا اروپا از طرف دیگر امضا شده است. این پروژه در منطقه عسلویه و در زمینی به مساحت ۲.۲ هکتار به مدیریت طرح‌های ویژه نیروگاهی و صنعتی مپنا که هم‌‌اکنون در قالب شرکت مستقل احداث و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا (توسعه ۳) و به عنوان یکی از شرکت‌های اجرایی گروه مپنا در حال فعالیت می‌‌باشد، واگذار گردیده است. از آن جایی که پروژه مبین اصلی در قالب یک پلنت تولید برق و بخار با شش واحد توربین گازی و شش واحد بویلر بازیافت حرارت، به عنوان یک پروژه کلید در دست توسط شرکت مپنا قبلا اجرا شده بود، هدف از اجرای این پروژه، توسعه پلنت مذکور به ۸ واحد با افزودن دو واحد برق و دو واحد بخار ج دید (واحد ۷ و ۸) جهت برطرف نمودن نیاز کارفرما به برق و بخار بوده است. به غیر از تامین تجهیزات اصلی دو واحد توربین و ژنراتور گازی توسط کارفرما، تامین سایر سیستم‌ها، نصب و راه‌اندازی کلیه تجهیزات در محدوده کار پروژه می‌باشد. در حال حاضر این پروژه در مرحله رفع نقص و گذراندن دوره گارانتی می‌باشد با اتمام این پروژه برق تولیدی جهت مصارف موردنیاز عملیاتی مجتمع‌های پتروشیمی مبین واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و همچنین جهت اتصال به شبکه برق سراسری و نیز بخار تولیدی که بالغ بر ۶۶۰ تن در ساعت می‌باشد به پتروشیمی مبین تحویل می‌گردد. با توجه به نیازها و انتظارات ذی‌نفعان، قرارداد کارفرما و قراردادهای تامین‌کنندگان فرعی و همچنین چشم‌انداز، اهداف و استراتژی شرکت مپنا توسعه ۳ اهداف پروژه که در زیر آمده است، تدوین گردید.
* اهداف زمانی: سنکرون توربین ژنراتور واحد 8 در 14/10/1388، سنکرون توربین ژنراتور واحد 7 در 30/11/1388، راه‌اندازی بویلر بازیافت حرارت واحد 8 در 29/3/1389 و راه‌اندازی بویلر بازیافت حرارت واحد 7 در 14/5/1389 سایر مایل استون‌ها، بسته‌های کاری و فعالیت‌های پروژه در قالب اهداف کوتاه‌مدت و درازمدت پروژه توسعه مبین در برنامه‌ریزی پروژه که با نرم‌افزار Primavera تهیه شده، لحاظ گردیده است.
* اهداف هزینه‌ای: با تجه به بودجه تهیه شده پروژه در زمان موثر شدن قرارداد، دستیابی به حاشیه سود معقول در اهداف هزینه‌ای پروژه لحاظ گردیده است.
* اهداف کیفی: مدیریت و اجرای پروژه با کیفیتی که مورد انتظار کارفرما می باشد، انجام موفقیت‌آمیز تست‌های عملکردی سیستم‌های اصلی، اجرار پروژه با آمار پانچ 50 درصدی به نسبت پانچ‌های پروژه مبین اصلی و کسب رضایت کارفرما در شاخص‌های کیفی در نظر سنجی‌ها از اهداف کیفی این پروژه بوده است.
* رضایت کارفرما: دستیابی به رضایت کارفرما در کلیه شاخص‌های نظرسنجی دوره‌ای که توسط شرکت مپنا توسعه ۳ انجام می‌گیرد به ویژه در خصوص زمان‌بندی پروژه، رسیدگی به موقع به درخواست‌ها و شکایات کارفرما و تعاملات و ارتباطات پروژه.
* رضایت کارکنان: از اهداف مرتبط با کارکنان پروژه می‌توان به افزایش روحیه کار تیمی، توسعه توانمندی‌های کارکنان و در نهایت افزایش رضایت تیم پروژه و ایجاد و توسعه سیستم ثبت دروس آموخته، اشاره نمود. میزان هدف رضایت کارکنان سالیانه توسط مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی استخراج می‌گردد که برای سال 1387 برابر با 65 درصد و برای سال 1388 برابر با 67درصد بوده است.
*اهداف ارتباطی: شناسایی نحوه و عمق ارتباطات و اطلاع‌رسانی با کارفرما و سایر ذی‌نفعان و برقراری ارتباطات کارآمد داخلی و خارج سازمانی براساس کانال‌های ارتباطی تعریف شده، از اهداف ارتباطی پروژه می‌باشد.
*اهداف ایمنی، بهداشت و زیست‌محیطی: اجرای پروژه بدون هیچ‌گونه خسارات جانی و مالی و حوادث ناگوار، رعایت بهداشت کارکنان و منطقه و به کارگیری سیستم‌ها و تجهیزاتی که کمترین اثرات مخرب زیست‌محیطی داشته و از منابع به طور بهینه استفاده می‌کنند از اهداف ایمنی، بهداشت و زیست‌محیطی پروژه می‌باشند.
* اهداف مرتبط با تامین‌کنندگان فرعی: به کارگیری استراتژی برنده / برنده در تاملات با تامین‌کنندگان فرعی و مدیریت کارآمد آنان به نحوی که در تلاش برای دستیابی به اهداف پروژه ایجاد هم‌افزایی نمایند، به عنوان اهداف مرتبط با تامین‌کنندگان فرعی تدوین گردید.
شاخص‌ها:
* نتایج سنجی زمانی پروژه:
*سنکرون: 903/0 (متوسط زمان واقعی سنکرون هر یک از واحدهای پروژه / زمان سنکرون توافقی با کارفرما)
* تحویل موقت: ۵۵۸/۰ (متوسط فاصله زمانی واقعی سنکرون تا PAC هر یک از واحدهای پروژه / فاصله زمانی قراردادی سنکرون تا PAC)
* نتایج سنجش عملکرد هزینه‌ای پروژه: این پروژه در گروه پروژه‌های بزرگ قرار می‌گیرد.
* نتایج سنجش عملکرد کیفی پروژه:
* دیفکت: 291/0 (متوسط تعداد دیفکت‌های منضم به صورت جلسه تحویل موقت هر واحد پروژه / متوسط تعداد دیفکت پروژه‌های نیروگاهی)
* رضایت مشتری: ۱۲/۱ (متوسط میزان شاخص رضایت مشتری / متوسط میزان شاخص رضایت مشتری اندازه‌گیری شده پروژه تاکنون)

 

 

 

 

شما عزیزان می توانید در فایل ضمیمه با مشخصات کلی طرح بیشتر آشنا شوید.

5f7edeeaee806.php

 

FavoriteLoadingAdd to favorites
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *