سیستم تحویل یکپارچه پروژه ( IPD ) به عنوان یک روش جدید قراردادی به دنبال این است که خروجی پروژه ها را از طریق همراستا کردن اهداف پروژه وافزایش انگیزه های عوامل درگیر در پروژه بهبود ببخشد. این امر بواسطه تعریف سود وزیان مشترک، تصمیم سازی مشترک، قرارداد چند جانبه وحضور عوامل اصلی پروژه از نخستین مراحل ایده پردازی وطراحی محقق می گردد. مدلسازی اطلاعات ساختمان ( BIM ) ابزاری برای ترجمان ظاهری این فرایند است که خصوصیات فیزیکی و عملکردی بنا را بصورت دیجیتال نمایش می دهد. این فناوری به عنوان
ابزاری قدرتمند در دست مدیران، معیارهای موفقیت پروژه را بهبود می بخشد. با وجود مزایای بسیار این فناوری، ماهیت جزیره ای شیوه های قراردادی مرسوم باعث شده است که بخش عمده ای از پتانسیل نهفته درآن بدون استفاده باقی بماند. ما در این پژوهش سعی کردیم به معرفی روش تحویل یکپارچه به عنوان بستری مناسب برای اجرای یکپارچگی و بهره مندی کامل از سیستم مدلسازی اطلاعات ساختمان بپردازیم.

مقاله حاضر در سال 97 به کوشش حسین صالح، فرزاد جلایی و علی کاتبی به نگارش در آمده و در چهاردهمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه منتشر گردیده است.

[wpdm_package id=’2988′]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *