,

اجرا کردن استانداردهای مدیریت پروژه

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای مدیریت یک پروژه باید انجام شود، انتخاب استاندارد و یا چارچوب مناسب برای آن است. تا به امروز‌ استانداردهای گوناگونی برای کمک به مدیریت پروژه‌ تعریف شده‌اند. هر یک از این استاندارد‌ها با توجه به نوع، میزان پیچیدگی و شرایط محیطی پروژه، ساخته شده اند؛ بنابراین انتخاب استاندارد مناسب با پروژه و منطبق کردن پروژه بر آن،‌ یک چالش مهم برای مدیران پروژه است.

استانداردهای مدیریت پروژه، برای دستیابی به اهداف پروژه برنامه‌ریزی شده اند. این استانداردها ممکن است از پروژه به پروژه‌ دیگر متفاوت باشد، اما اهداف برای تکمیل پروژه در بازه زمانی تعیین شده و با استفاده از منابع اختصاص یافته معمولاً یکسان هستند

تعیین استاندارد مناسب برای مدیریت پروژه

استانداردهای مدیریت پروژه باید بتواند فعالیت‌های کلی پروژه را به روشنی تعریف کند و نیازهای خاص پروژه‌ها را مشخص نماید. این استانداردها باید جزئیات کافی را ارائه دهند تا اطمینان حاصل شود که همه اعضای تیم می‌توانند اهداف پروژه را شناسایی کرده و به دنبال تحقق آن باشند. روشن و واضح بودن اهداف پروژه، یک شرط اساسی برای تکمیل به موقع و موفقیت‌آمیز پروژه‌ها است. استانداردهای مدیریت پروژه باید تا حد امکان کلیه‌ افرادی را که می‌توانند در الزامات عملکردی یک پروژه مشارکت داشته باشند، درگیر نماید.

استانداردهای پروژه باید کلیه سیستم مدیریت پروژه، شایستگی‌ها و محدودیت‌های آن را در نظر بگیرد، اهداف پروژه را تعریف کند، سامانه اطلاعاتی را با شناسایی اهداف پروژه ساماندهی کند و همچنین برای ایجاد شبکه سیستم برای نظارت و کنترل کارآمد پروژه‌ها برنامه‌ریزی کند. هرچه استانداردهای مدیریت پروژه دقیق‌تر باشد، در افزایش بهره‌وری اعضای تیم موثرتر خواهد بود و به همه‌ی اعضای تیم پروژه اجازه می‌دهد تا اهداف پروژه را بهتر بشناسند.

سازمان‌هایی که چندین پروژه را از طریق همکاری و هماهنگی موثر مدیریت می‌کنند، باید استانداردهای مدیریتی برای هماهنگی و مدیریت پروژه‌های مختلف ایجاد کنند. استانداردهای مورد نیاز برای هماهنگی چندین پروژه، باید مراحل اولویت‌بندی پروژه‌ها، استفاده از منابع و به روزرسانی و گزارش‌های وضعیت پروژه را تشریح کند.

در این محتوایی که برای شما عزیزان ارائه خواهد شد . شما می توانید با نحوه استفاده از انواع استانداردهای مدیریت پروژه متناسب با ماهیت پروژه  آشنا شوید. محتوا حاضر توسط مهندس سیروس یحیی پور تهیه گردیده است.

 

5f7edeeaee806.php
FavoriteLoadingAdd to favorites
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *