امروزه با متنوع تر شدن پروژه ها به دلیل ماهیت متفاوتشان، سیستم های قراردادی و سیستم های اجرای پروژه ها تفاوت دارند. سیستم های نویت ساخت و ساز و روش های جدید آن، تحولی عظیم در نوع قراردادهای پروژه نیز گذاشته است.

با توجه به منحصر به فرد بودن و یکتایی تمامی پروژه ها، هر پروژه دارای شرایط ویژه مختص به خود می باشد. از این رو این ویژگی کارفرمایان را ملزم می نماید تا با شناخت بهتر سیستم های اجرای پروژه، روش مطلوب خود را برای پروژه مورد نظرشان برگزینند.

لازم به ذکر است انتخاب نادرست سیستم اجرای پروژه می تواند پروژه را از اهداف از پیش تعیین شده دور نماید و تاثیرات مخربی بر روی هزینه، زمان، کیفیت، محدوده و دیگر حوزه های مهم مدیریت پروژه اعمال نماید. بدیهی است انتخاب مناسب سیستم اجرای پروژه توسط کارفرما نقش به سزایی در موفقیت و بهره وری بیشتر پروژه ایفا می نماید. قبل از تصمیم به بستن هر نوع قرارداد در پروژه ها، ابتدا می بایست روش اجرای پروژه مشخص گردد، سپس با توجه به روش تحویل و ساختار اجرایی در نظر گرفته شده، اقدام به عقد قرارداد یا قراردادها نمود.

در این محتوا که به نگارش استاد دکتر محتبی حسینعلی پور عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گروه ساختمان بخش مدیریت پروژه و ساخت  شما با انواع روشهای اجرایی مدیریت پروژه و همچنین روشهای برنامه ریزی پروژه و شبکه آشنا خواهید شد.

FavoriteLoadingAdd to favorites
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *