آموزش و آشنایی با نرم افزار Primavera 6 V8.3 به زبان فارسی

یکی از نرم افزارهای مهم در حوزه مدیریت و کنترل پروژه و ابزار مهم ومفید برای کنترل پروژه می باشد نرم افزار Primavera P6 می باشد .

نرم افزار پریماورا در اصل نام تجاری محصولاتی می باشد که در مسیر مدیریت ، پروژه را تکمیل می نماید. نرم افزار پریماورا برای اولین بار در سال 1983 میلادی (1362 شمسی) به وسیله شرکت سیستم های پریماورا معرفی گردید که بعد از معروفی و خرید امتیاز شرکت به دست اوراکل تحت کنترل این شرکت عرضه گردیده شد.

نرم افزار پریماورا Perimavera چیست؟ پریماورا (P6) یک نرم افزار مدیریت پروژه است که در صنعت پروژه کاربرد زیادی دارد از شروع قرارداد آغاز می گردد و تا پایان پروژه ادامه دارد و کارهای ثبت، پیگیری و کنترل را انجام می دهد. از قسمت های پرکاربرد نر افزار پریمایر (Primavera) که پروژه را کنترل می نماید مدارک فنی، هزینه ها، قراردادها، تدارکات کالا، مجموعه مکاتبات، صورت جلسات و تغییرات در پروژه را می توان اشاره نمود. نرم افزار مدیریت پروژه پریمایر با همه امکانات بالایی که در ساخت گزارش دارد می توان انواع گزارشات گوناگون مورد بحث را از آخرین وضعیت پروژه ارایه نمود. به عبارتی دیگر سیستم کامل  کنترل قراردادها، مدارک و هزینه های پروژه می باشد که با Primavera Expedition یک محیط یکسان با روش های قابل یکسان با لازمه های پروژه ، ارتباطات میان اعضای تیم پروژه و مدیران را تحت یک شبکه کامپیوتری سرعت می دهد که مدیریت موثر بر قراردادها بر اساس زمان و بودجه از قبل تعیین گردیده و با بیشترین ارتباطات عوامل پروژه به خوبی انجام می گردد و به وسیله بانک اطلاعاتی مرکزی نرم افزار سرور (server) و مرکز (Client) که به طریق آن، به آسانی می توان چگونگی کنترل قراردادها، پیشرفت پروژه و جلوگیری از احتمالات تاخیرات پروژه را بررسی نمود. در نرم افزار مدیریت پروژه پریماورا تمامی اطلاعات و پرونده ها به شکل منظم و با ارتباط منطقی ذخیره و نتایج گزارشات، فرم ها و مدارک به سادگی و سرعت در اختیار افراد مجاز قرار می گیرد.

پس از آنکه نرم افزار قدرتمند برنامه‌ریزی و کنترل پروژه پریماورا پروجکت پلنر شرکت پریماورا با اقبال جهانی روبرو شد و شرکت های بزرگ آن را بعنوان ابزاری مفید برای برنامه‌ریزی و کنترل پروژه خود پذیرفتند، شرکت پریمآورا برای پاسخ به نیازهای روبه گسترش کاربران خود در سراسر دنیا این سیستم را در نسخه ۳.۱ متوقف کرد و با یک جهش بزرگ و با انجام تغییرات و دگرگونی های کلی نسل جدید سیستم‌های مدیریت پروژه خود را در قالب Primavera Enterprise ارائه داد.

پریماورا اینترپرایز برای مدیریت یک پروژه یا دسته‌ای از پروژه ها نیست بلکه سیستم جامعی متشکل از راهکارهای مختلف برای مدیریت و سازماندهی تمام پروژه‌های یک سازمان بزرگ می باشد. این سازمان ممکن است یک یا چند پروژه کوچک داشته باشد یا متولی انجام پروژه‌های بزرگ بسیار در زمینه‌ها و مکان های مختلفی باشد.

P6 PPMدر صنايع مختلفي مانند نفت و گاز، نيروگاه، توليد و امثال آنها در سراسر دنيا استفاده فراگيري دارد. در ويرايش 8 اين نرم افزار، تلاش زيادي در خصوص بهبود ظاهر و کاربري آسانتر Clientنسبت به نسخه هاي پيشين انجام پذيرفته است.
اين نرم افزار هم بصورت standaloneو هم بصورت جامع(Enterprise) در سازمان ها بکار گرفته مي شود. براي پيمانکاران کوچک عموما مدل standaloneو براي عواملي با پروژه هاي متوسط و بزرگ سر و کار دارند مدل  Enterpriseپيشنهاد مي شود.

شما در این محتوا می توانید با این نرم افزار به طور کامل اشنا شوید . استاد مسعود حاج غنی استاد دانشگاه شهید کرمان در این محتوا شما را با این نرم افزار آشنا می کند.

این محتوا از سایت جامعه بزرگ مهندسین صنایع اقتباس شده است.

5f7edeeaee806.php
FavoriteLoadingAdd to favorites
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *